torsdag 19. februar 2009

Konserter

Nå har det seg slik at det er mange bra konserter framover, for dem som er så heldig å være i Oslo-området, så i et vagt håp om at jeg kanskje har en ukjent hærskare lesere i Oslo, kommer det her en liten oppsummering av de fire viktigste konsertene framover:

28. februar: Farmers Market og KORK i Oslo konserthus.

Samme greia ble eksperimentert med før, 15. (eller var det 17.?) februar 2007. Da var jeg tilstede, og fikk med meg en heidundrende konsert. KORK er den ekstra prikken over i-en til Farmers Markets eller forrykende live-show, som gjør at dette er nødt til å (nok en gang) bli bra.

14. mars: Ten Sing Norway og Solidaritetsettåringer - The Pamela Peach Show i Furuset kirke.

Dette showet har jeg nå sett mange ganger, faktisk hver eneste gang det har blitt oppført, og i mange forskjellige versjoner. Med andre ord - jeg er ekspert på tema. Jeg kan ikke si annet enn at showet er bedre enn noen gang før, og er noe man ikke kan gå glipp av.
Egen begravelse godtas kanskje som unnskyldning for manglende oppmøte.

25. mars: Pure Reason Revolution på John Dee.

Eg hatar meg sjølv, for at eg ikkje er i Oslo da. Jeg gikk glipp av dem forrige gang de var i Oslo, og denne gangen er jeg på turné. Baisbaisbais. Dette bandet tar innflytelser fra Pink Floyd, og pakker det inn i en mer moderne lyd, som trollbinder alle fra (nesten) alle jevnaldrende jeg har vist det til, til pappaen min. GÅ!

23. april: Neil Cowley Trio på Nasjonal Jazz Scene.

Jeg så dem på Canal Steet i sommer (og skrev om det her), og ble siden hekta. Konserten de skulle ha i Oslo i september ble avlyst, så da er det jammen på tide at de kommer. Etter konserten i sommer har jeg ervervet meg alle deres utgivelser, og de skuffer ikke. Men tross hvor bra trioen er på plate, er det en helt unik live-opplevelse. Så mye energi og tilstedeværelse blir sjeldent levert av neon som helst slags trio. Gå ikke glipp av dette!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer det en TSN-konsert som jeg også kan få med meg, da? :) Type i mai en gang?

Andreas sa...

Det nærmeste blir vel TT, så¨jeg håper du skal dit :)

Forøvrig blir det Rønningen-musikal en gang i mai, men jeg husker ikke helt når.

Anonym sa...

TT er en del av etterarbeidet mitt ;p Så der ses vi helt klart. Blir det både CFCerne og TSN som har konsert/show? (Jeg savner Annette og Carin, si hei til dem fra meg neste gang du ser dem o:))

Å jej. Dit må jeg jo prøve å komme. :)

Andreas sa...

Det blir felles! Men vi har med fire afrikanere nå (to fra Kenya og to fra Madagaskar), og de er reist hjem innen TT, så det blir uten dem.

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon

Andreas sa...

Det må da bemerkes at dette var skrevet for et år siden, så det kan være vanskelig å få med seg de overnevnte konserter